4. Sonuç ve düşünceler

nternetin dünya üzerinde herhangi bir yerden her an kullanılabilmesi, gerek tüketicilerin gerekse üreticilerin ticari amaçla internet ortamına gelmesine neden olmuştur. İnternetin son 10 yıllık dönemdeki adaptasyonu o kadar hızlı olmuştur ki, fiziki ortamda yer alan hemen her şey internet ortamına taşınmıştır. İnsanlar için tanışma, sohbet etme, alışveriş yapma, müzik dinleme, film seyretme veya satın alma, bilgi arama ve bunun gibi bir çok çeşitli amaçlar için dünyanın her yerinde birçok ülkede çok sayıda çeşitlilikte işletme ve tüketici internet ortamında yer almaktadırlar. 

 

Bütün bu hızlı gelişimine rağmen, internet ile ilgili gelişmelerin tamamlandığı anlaşılmamalıdır. İnternetin verimli bir pazar ortamı olabilmesi için önünde daha birçok engeller mevcuttur. Bağlantı hızlarının artırılması, internete yönelik güvenin oluşturulması, işletme ve tüketicilerin internet ortamına adaptasyonları, sansür uygulamalarının durdurulması v.b. birçok alanda yapılması gereken birçok çalışma mevcuttur.

 

21. yüzyılda da sanatın sınırları ve ifade alanları daha genişleyecek ve sınırları aşılacaktır.

                 

Başka bir deyişle, Yeni Medya kazandı ve çağdaş sanatı yeterince anlama ve tanımlama yolunu bize açtı. 

 

Tüm bu yazılanlardan çıkartabileceğim bir sonuç olarak: ben de diyorum ki; “net.art” da “net”’i unutalım ve salt “art”’ın yani “Sanat”ın keyfini çıkaralım ve böylelikle 

 

Yaşantımızın her anında sanatı soluyalım....

 

 

5. Kaynaklar

[1] Gönülal, Dr. Özand, Sanat  Sınıflaması ve Toplumsal Çevre Üzerindeki Etkisi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com, ISSN:1304-0278, Ekim 2004 (54-62)

[2] Blais, J. & Ippolito, J. (2006). At the Edge of Art. London: Thames & Hudson.

[3] E.H.Gombrich Sanatın Öyküsü- Remzi Kitabevi-Çeviri: Bedreddin Cömert

[4] Dietz,Steve. (2007), Just Art: Contemoprary Art After the Art Formerly Known As New Media. 

[5] Greene, Rachel (2004). Internet Art. New York: Thames & Hudsn, Inc.

[6] Stallabrass, J. (2003), Internet art: the Online Clash of Culture and Commerce. London: Tate Publishers. 

[7] Tribe, M. & Jana, R. (2006), New Media Art. Köln: Taschen.

[8] Verschooren, Karen A. (2007) Situating Internet Art in the Traditinal Institution for Contemporary Art. SA: Massachusetts Institute of Technology.

[9] Yrd. Doç. Dr. Bülent Sönmez , Sanata Ödül Verilebilir mi?, Dicle Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümü, 2007

[10] Prof.Dr. Mustafa Ergün, Estetik (Sanat Felsefesi)

[11] Baker, Ulus http://korotonomedya.net/kor/index.php?id=6,7,0,0,1,0 erişim tarihi 21 Aralık 2009 

[12] Charlie Gere, New Media Art and the Gallery in the Digital Age, http://www.tate.org.uk/research/tateresearch/tatepapers/04autumn/gere.htm erişim tarihi 3 Ocak 2010

[13] Oram, Andy, “New Media Shaping The Future of Art, Music and Literature: An Analysis” erişim tarihi 4 Ocak 2010, 

[14] http://www.masternewmedia.org/news/2006/10/19/new_media_shaping_the_future.htm erişim tarihi 4 Ocak 2010

[15] Etike, Serap, Sanat Nedir?, http://www.fotografya.gen.tr/issue-6/sanat.html, erişim, 20 Kasım 2009

[16] Diker, Ali Halit, http://semigodsix.blogspot.com/2008_09_01_archive.html erişim 10 Kasım 2009

[17] tr.wikipedia.org/wiki/İnternetin_tarihsel_gelişimi

[18] Benjamin, Walter, "Das Kunstwerk im Zeitalter seiner technischen Reproduzierbatkeit"dır  ("Tekniğin Olanaklarıyla Çoğaltılabildiği/Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı, 1935

[19] Goran Mujik, http://nathanielstern.com/media/press/wikipedia-wsj.pdf, Erişim 5 Kasım 2009